När ingen annan ser

Jag har vart hemma idag från skolan! känns bättre i näsan och så, ska nog försöka gå imorgon och om de blir värre så ska vi ringa doktorn. Sen jag vaknat till nu typ så har jag bara läst och annat med då men för det mesta läst. Vi har en uppgift i svenskan att vi ska läsa en bok som är byggd på sann historia typ. Jag valde en bok som jag har här hemma och heter När ingen annan ser. Boken är hemsk och handlar om en liten pojke som blir sexuelt utnyttjad av sin pappa. Han skriver i boken om vad hans pappa gjorde mot honom och att hans pappa sa alltid att så gör alla pappor när dem ska visa sin kärlek till sin son men att ingen berättade det för någon och därför var det deras lilla hemlighet. Det var alltid pappan som badade honom och kom och sa godnatt till honom och varje gång så fick han alltid runka av hans pappa och tvärt om, Hans pappa kallade allting det, " ge mig en släng" när han menade runka av. Usch det är så hemsk att läsa boken, det är ju en sann berättelse!! Övergreppen pågick i 10års tid. Tror det började när han var 4 år.

Är det någon som har läst den? kommentera gärna och säg vad ni tycker om boken:).
Om du inte läst den så tycker jag ni ska göra det om man självklart klarar av att läsa såna böcker.

Jag tycker dom är intressanta, alltså det är inte kul att läsa dem men de blir att man inte kan sluta, man tycker så synd om lilla killen och man blir så arg. Förstår inte att man kan göra så, han älskade sin pappa mest av alla i hans familj för det var alltid han var med och lekte med, han trodde ju också på det att han visade sin kärlek till honom när han nästan våldtog honom...


LÄS DEN!


Jag har inte bara läst idag, jag gjorde även kladdkaka i muffinsformar och gjort iordning lite frukost och så noppat ögonbryren och det med:). "Kladdkakorna" vart jätte goda och gjorde så det var kladdiga med! Super mumms:).

Puss


Kommentarer
Postat av: Melsa

HAHA jaa men hellre Jonas och Peter än Abdullah och Mahmud liksom :P Det låter inte som fåglar, mer som björnar typ!! :D Jonas och Peter låter liiite mer mjukare XD puuusss <3

2010-10-13 @ 20:09:39
URL: http://melsas.blogg.se/
Postat av: Cilliss

Låter som en hemsk bok, du får berätta om den när du läst klart ! Så kanske jag kan få låna den efter? :)

2010-10-14 @ 14:03:12
URL: http://livetenligtcilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0